Uma análise sobre a política de preços numa Indústria do Laboratório de Gestão Organizacional Simulada.

Authors

  • Mayara Pina Reis Dominguez Universidade Federal Fluminense

Keywords:

Business game, Simulation, Conceptual modeling, Education Training

Abstract

Determining the sales price is one of the most important and most important tasks in a company, encompassing several variables internal and external to the organization, so adopting an effective pricing strategy is extremely important for the areas. Therefore, this article seeks to analyze the best form of apprehension that could be adopted by the

company Euphoria S.A.

Author Biography

Mayara Pina Reis Dominguez, Universidade Federal Fluminense

Graduação em Administração no Instituto de Ciências Humanas e Sociais, Universidade Federal Fluminense, Volta Redonda, RJ

References

Toffler, A. (1994). O choque do futuro (5a ed.). Rio de Janeiro: Record.

Mendes, J. B. (2000). Utilização de Jogos de Empresas no ensino de Contabilidade - Uma experiência no Curso de Ciências Contábeis da Universidade Federal de Uberlândia. Contabilidade Vista & Revista. v. 11, n. 3, p. 23-41.

Sauaia, A. C. A. (2006). Conhecimento Versus Desempenho das Organizações: Um 15 Estudo Empírico com Jogos de Empresas. Revista de Administração, v.12, n.1, edição 49, São Paulo: jan-fev.

Santos, R. (2003). "Jogos de empresas" aplicados ao processo de ensino e aprendizagem de contabilidade. Rev. contab. finanç. v. 14, n. 31, p. 78-95.

GIL, A. C. (2002). Como elaborar projetos de pesquisa. 4. ed. São Paulo: Atlas.

Teixeira E. (2005). As Três metodologias. Acadêmica, da ciência e da pesquisa. 8ª ed. Vozes, Petrópolis Marion, J. C. (2002). Contabilidade empresarial. 9ª ed. São Paulo: Atlas.

Centenaro, A.; Laimer, C. G. (2017). Relações de cooperação e a competitividade no setor supermercadista. Rev. bras. gest. neg., São Paulo, v. 19, n. 63, p. 65-81.

Churchill Jr, G. Peter, J. P (2013). Marketing-Criando Valor Para os Clientes. 3ª ed. São Paulo: Saraiva.

Martins, E. (2015). Contabilidade de Custos.11ª Edição São Paulo: Atlas.

Nichele, M., Milan, G.S.(2006).In: Milan, G. S. & Branchi, N.V.L. Administração mercadológica Volume 2. Caxias do Sul: EDUCS. cap. 7, p. 151-180.

Crepaldi, S. A. (2009). Curso Básico de Contabilidade de Custos. 4ª ed. São Paulo: Atlas, 2009.

Wernke, R. (2005). Análise de Custos e preços de venda. São Paulo: Saraiva.

Published

2021-09-01

How to Cite

DOMINGUEZ, Mayara Pina Reis. Uma análise sobre a política de preços numa Indústria do Laboratório de Gestão Organizacional Simulada. REVISTA LAGOS, [S. l.], v. 12, n. 1, p. 23–26, 2021. Disponível em: https://lagos.vr.uff.br/index.php/lagos/article/view/368. Acesso em: 4 dec. 2024.

Issue

Section

Relatos técnicos