Decision-making tool for the strategic positioning of a wholesale

Authors

  • Felipe de Mattos Portilho Universidade Federal Fluminense
  • Marcos Vinicius dos Santos Rodrigues Universidade Federal Fluminense
  • Rodrigo da Silva Landim Universidade Federal Fluminense

Keywords:

Business game, Forecasting, Strategy, Management of Indicators

Abstract

Through the Business Game proposed in the Laboratory of Simulated Management academic discipline, a tech device was developed and improved alongside the rounds of the simulated environment. Aiming at the compilation of economic and financial data strategies, the PADT (Decision Making Support Worksheet) had been necessary for decision-making in each round. The spreadsheet was refined throughout the game, where it proved its efficiency by helping to achieve one of the best results in the last round when the competition was fiercer. Thus, the study confirms the necessity for data-based decisions, where it had proved to be an extremely useful tool in business decision-making.

Author Biographies

Felipe de Mattos Portilho , Universidade Federal Fluminense

Curso de Administração, Instituto de Ciências Humanas e Sociais, Universidade Federal Fluminense, Volta Redonda, RJ

Marcos Vinicius dos Santos Rodrigues , Universidade Federal Fluminense

Curso de Administração, Instituto de Ciências Humanas e Sociais, Universidade Federal Fluminense, Volta Redonda, RJ

Rodrigo da Silva Landim, Universidade Federal Fluminense

Curso de Administração, Instituto de Ciências Humanas e Sociais, Universidade Federal Fluminense, Volta Redonda, RJ

References

Amaral, H., & Pereira, J. G. (2021). Análise de Indicadores de Sazonalidade e Demanda Potencial para Otimizar a Precificação de um Atacado para um Ambiente Simulado. REVISTA LAGOS, 12(1), 17-22.

Cercilier, V., & Xavier, M. (2017). Gestão de Pessoas e Produtividade: Uma Análise das Aproximações Teórico-Empíricas num Simulador Organizacional. REVISTA LAGOS, 8(1). https://doi.org/10.20401/lagos.8.1.261

Faria, A. C. G., Vianna, C. da S., & da Silva, I. C. (2019). Análise de recompra: Um estudo da relação de recompra entre atacadista e indústrias em um ambiente simulado. REVISTA LAGOS, 10(1).

Laboratório de Gestão Organizacional Simulada; Material de Apoio Digital. Mapa mental das Regras & Formulário de Decisão.

Reis, L. G., & Pereira, C. A. (2006). Um estudo sobre a Utilização dos Indicadores de Desempenho em Jogos de Empresas e suas Relações com os Indicadores Referenciados pelo Mercado. Enfoque: Reflexão Contábil, 25(3), 29-40.

Silva, R. N. (2019). Analise dos métodos de apreçamento de produtos num jogo de empresa: estudo de caso de uma empresa atacadista. REVISTA LAGOS, 10(1).

Published

2023-01-20

How to Cite

PORTILHO , Felipe de Mattos; RODRIGUES , Marcos Vinicius dos Santos; LANDIM, Rodrigo da Silva. Decision-making tool for the strategic positioning of a wholesale. REVISTA LAGOS, [S. l.], v. 13, n. 2, p. 34–39, 2023. Disponível em: https://lagos.vr.uff.br/index.php/lagos/article/view/388. Acesso em: 21 nov. 2024.

Issue

Section

Relatos técnicos